Obwodnica Malni i Choruli zgodnie z planem

Budowa obwodnicy Malni i Choruli idzie pełną parą. Ponad 6 kilometrów nowej drogi budowanej w technologii betonowej poprawi dojazd do autostrady A4.  Roboty ziemne ukończono już w 80 procentach.

Budowa obwodnicy zakończy się w połowie przyszłego roku, a dziś na ukończeniu są roboty ziemne. Przebudowano sieć wodociągową oraz infrastrukturę związaną z urządzeniami sterowniczymi Cementowni Górażdze. Drogowcy zakończyli również budowę fundamentów nowobudowanego wiaduktu. Inwestycja warta jest ponad 40 milionów złotych.

– To największa inwestycja na drogach wojewódzkich w regionie. Budowana jest w technologii betonowej, czego wcześniej nie robiliśmy. Wszystkie prace idą zgodnie z planem – mówi Szymon Ogłaza członek zarządu województwa opolskiego.

Tomasz Kędzior z firmy Drog-Bud, wykonawca inwestycji, przyznaje, że jego firma ma doświadczenie związane z budową dróg betonowych. – Podobną drogę budowaliśmy w Dąbrowie Górniczej. Pod względem wytrzymałości jest to bardzo dobra decyzja. Wylewać beton możemy w każdych warunkach. Utrudnienia mogą wystąpić zimą, gdy spadnie śnieg, czy będą ulewne deszcze – mówi Tomasy Kędzior.

Obwodnica będzie poprowadzona nowym śladem drogi wojewódzkiej nr 423 będącym połączeniem Opola z węzłem autostradowym „Gogolin”. Obwodnica połączy się z drogą wojewódzką nr 423.

Na drodze powstaną 3 ronda, wiadukt nad drogą wojewódzką 424. Aby zrealizować tę inwestycję – będziemy potrzebować ok. 28 000 m3 betonu!

PW

Nasze serwisy